Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zarejestrowany Użytkownik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:36, 29 Mar 2009 Temat postu: Jak zdobyć skilla? |
|
|
Powiedzmy, że w TA jestem nowy, wręcz kilkunasto-dniowy. Przeszedłem duszkiem nudną kampanię Armów i Coreów, co prawda na poziomie "medium", ale przecież poziomy trudności to głównie zmiana cen robocików... Teraz włączyłem Skirmish, ale praktycznie nie przyuważyłem żadnego "challenge" - kompy szybko techują, a nie budują wiele jednostek i grają pasywnie, mając kilka ekstraktorów budują bardzo wcześnie Intimidatora i później od razu Vulcan co się niestety nie sprawdza, gdyż nie mają na to dość surowców... No i te ich żałosne Hovercrafty. Praktycznie komputerowe AI nie stawia oporu (nawet jak gram vs. 3 kompy na Hard), przez co nie jestem w stanie wypróbować żadnych jednostek 3 poziomu w akcji, a bardzo chciałbym zobaczyć jak działają Pelicany, Mavericki, Morties... Da się zrobić coś, żeby było choć trochę trudniej (oby nie zżerało to zbyt dużo czasu)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
margo
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:29, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
W TAUCP 2.3 są różne poziomy AI i tam hard hardowi nie równy. W czystego rzadko gram więc nie wiem jak jest toteż polecam TAUCP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zarejestrowany Użytkownik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:39, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
To jest 3rd party upgrade... samo "czyste" TA jest na tyle żałosne, że nie opłaca się w niego wgłębiać? Trochę to dla mnie niekomfortowe, kiedy pytam, co zrobić z TA, a mi tu wyjeżdżają z jakimś UnitPackiem... Nie chce mi się wierzyć, że jakiś TAfan "poprawił" product Cavedog'a i odsunął czyste TA w cień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daihat
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:11, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Mi ten cały temat wygląda na prowokacje, ale chętnie odpowiem, bo tematu dotyczącego AI nie ma tu żadnego niestety.
"Czysty" ofc wymiata i gwarantuje znacznie ciekawszą, zbilansowaną rozgrywkę...rozgrywkę w której każda zrobiona jednostka ma swoje zalety i jej przydatność nie znika wraz z rozwojem gry...dlatego też na takim WZ nikt nie gra na unitpack-ach...Masz tu link do WZ:
[link widoczny dla zalogowanych]
z odrobiną czasu i szczęścia znajdziesz osoby do gier dla początkujących.
.......................................................................
Pierwsze AI na test swoich możliwości:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jest to w sumie AI ale dodaje komputerowi cheaterski budynek dający surowce. Z tym dodatkiem pokonanie kompa jest bardzo trudne, komp ma tyle metalu ze potrafi zabudować cała mapę fabrykami xd. Na takim AI taucp(banzai) + ten plik było totalnie hardcorowo i wygranie z dwoma kompami było niemożliwe. Należy jednak dodać ze taucpowe AI często gubią się i potrafia zagrać bardzo dobrze ale także bardzo źle. W czystym powinno być ok, trochę łatwiej gdyż komp gra bardziej defensywnie ale podejrzewam, że z jednym i tak dostaniesz w dupę ;D.
...................................................................
odnośnie AI znalazłem ciekawą stronę, która zajmuję się właśnie AI do Totala ;]. Są tam AI grające w bardzo różny sposób, oczywiście znacznie ulepszone pod względem trudności, są też cheaterskie AI, które mają nam skopać tyłek nie dajać szans. Niestety nie testowałem ich ale ale ich ciekawe wyzywające opisy sprawiły, że wkrotce postaram się któreś przetestować.
Link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto interesujące opisy
Cavedog AI (fabryczne):
"The first AI. It is incredibly simple with a truly easy to beat missions AI." -zgadzam się
Ultimate AI:
"This is the Ultimate AI, that's the name of the AI not my ego streak talking, though its name matches its ideal, to become the best non-cheating AI for Total Annihilation.
The goal is to write a unique profile for every Cavedog map. No longer will the AI rely on clumsy generic profiles, sometimes playing well, often playing poorly. These profiles know their terrain as well as any human, they were born to play their map."
Alpha AI v1.4
"The Alpha AI is designed only for the toughest players who want to play an uncontrollable AI. This AI will build quickly and will attack early and hard. It will also nuke at will. If you can beat this AI in fair circumstances, you're one of the few."
postaram się je wkrótce przetestować ;].
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zarejestrowany Użytkownik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:07, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety, nie wiedząc czemu, nie mam dostępu do FilePlanet... mógłby ktoś reuploadować jakieś AI (np. LiquidMetal) na jakiś bardziej przyjazny serwer?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daihat
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:17, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Do ściągania za free na fileplanet również potrzebne jest konto, może wysyłają spam nie wiem .
Pare AI które wybrałem do przetestowania:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daihat dnia Śro 15:19, 01 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zarejestrowany Użytkownik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 0:07, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No dobra: sprawdziłem; mniej więcej o to chodziło. Mimo, że kompy są przewidywalne, stawiają silny opór i nieubłagalnie wykorzystują moje błędy. I tu okazało się (wedle moich przewidywań), że nie pasuję do strategii (nie, że strasznie lamię; po prostu nie ma w niej aż tyle rywalizacji) i niedługo wrócę do zręcznościowego StarCraft'a, choć gdyby TA miało bardziej przyjazny interfejs, było bardziej dynamiczne, mecze nie trwałyby pół godziny... to kto wie A tymczasem mapy ogromniaste, masakrycznie silna ekonomia, złożoność ponad ludzkie możliwości, że o znaczeniu losowości nie wspomnę.
e: aha, zapomniałem podziękować za pochylenie się nade mną noobkiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zarejestrowany Użytkownik dnia Nie 0:09, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chief
Tournament promoter
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: Nie 12:50, 05 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Może partyjka z ludźmi zmieniłaby twoje zdanie. AI w każdej grze jest beznadziejne, nawet w starcrafcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Armen
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żarów
|
Wysłany: Pon 18:14, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Chief napisał: |
AI w każdej grze jest beznadziejne, nawet w starcrafcie |
Grałeś kiedyś w WarCrafta 3? Jeśli chodzi o mnie to jak grałem z botami to jedynymi odczuwalnymi różnicami (od gry z ludzmi) był brak lagów i gadania na chacie. Naprawde, są gry gdzie AI jest naprawde dopracowne, ale niestety TA do nich nie należy.
Aha, a to "nawet" oznacza, że uważasz starcraft ma dobre (w porównaniu do innych gier) AI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chief
Tournament promoter
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: Śro 14:07, 06 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Warcraft też ma słabe AI Każda gra ma słabe AI. BO gdyby było za mocne, kto by grał, ciągle przegrywając. Wspomniałem o starcrafcie tylko dlatego że mój przedmówca o nim wspomniał. Może byś przeczytał cały temat, a nie tylko ostatni post?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pavlucco
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:56, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
@Zarejestrowany Użytkownik - na pewno taki z Ciebie noob jak opowiadasz? Kojarzysz mi się trochę z forum TAUniverse
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zarejestrowany Użytkownik
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:25, 03 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Już dziękuję - zamknąć temat. Pavlucco, źle kojarzysz; nie ma mnie na innych forach o TA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|